خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: تأمین ۱۰۰ درصدی بودجه در شورای پنجم | مشهد قطب دوم تئاتر کشور است

  • کد خبر: ۶۵۵۳۸
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: تأمین ۱۰۰ درصدی بودجه در شورای پنجم | مشهد قطب دوم تئاتر کشور است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کمربندی در شهر است که بین متن و حاشیه فاصله ایجاد کرده بود و ما تلاش کردیم این فاصله ایجاد شده را کم کنیم. این اقدام در قالب پل ابوطالب و تقاطع غیر هم‌سطح مصلی اتفاق خواهد افتاد. این کار بسیار ماندگاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در نشست خبری ویدئوکنفرانسی به مناسبت روز شوراها گفت: لایحه مشوق‌های نوسازی که ارائه شده بسیار اهمیت است. ما در مناطق کم برخوردار که مهم‌ترین بخش بافت فرسوده ما آنجا است، تسهیلات مناسبی در این مناطق ارائه داده‌ایم.

حیدری گفت: با توجه به اینکه آخرین روز‌های شورا را سپری می‌کنیم گزارشی از مدیریت شهری را ارائه خواهم کرد. شهر براساس داده‌ها و تعریفی که در جامعه شناسی داریم موجودی زنده است و فقط متعلق به ما نیست و مربوط به نسل‌های آینده هم هست.

وی با بیان اینکه رویکرد‌هایی را که از قبل اعلام کرده بودیم مجدد به آن‌ها می‌پردازیم، در سال ۹۶ بعد از پیروزی در انتخابات لیست امید خود را عرضه کردند و میزان رای ۶ برابر میانگین سایر ادوار شورا‌ها بود. در نشست سال ۹۶ اعلام کردم آغاز یک نگاه تخصصی به شهر است و خود را شورای مختص به یک جریان خاص ندانستیم.

به گفته وی، بخش اعظم مدیران از درون شهرداری و با اختلاف نظر جدی، اما کار آمد بودند، رویکرد دیگر تعامل با مراجع سیاسی و قضایی و ... بود و واگرایی‌های سیاسی در شهر قبلا تشدید شده بود که ما به دنبال تعامل برای انجام کار‌ها در شهر بودیم. همه چهره‌ها برای ما قابل احترام و تعامل بودند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع دیگر توجه به هویت شهری بود که به انسجام و مشارکت شهری می‌انجامد، افزود: آنچه در توس و فردوسی انجام شده در صد سال گذشته بی نظیر است. احیا بافت‌های تاریخی نیز همین گونه بوده و خرید خانه‌های تاریخی نیز از دیگر برنامه‌های ما با تسهیلات ویژه بوده است تا آن را تخریب نکنند و تبدیل به محیطی گردشگری شود.

به گفته وی، ارتقای احساس تعلق به شهر نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ما با اجرای طرح محله ما بوده است. ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان در این طرح مشارکت کرده اند و در کشور بی نظیر بوده است. مشارکت دادن مردم در فضای نیازمندی‌ها بسیار مهم است.

حیدری ادامه داد: در همین راستا به منظور ارتقای شاخص خدماتی در مناطق مختلف بویژه مناطق کم برخورد شاخص‌ها ارتقا یافته و بیش از ۵۰ پارک شکل گرفته است. رویکرد مهم ما عامل کمربند که یک فاصله بین متن و حاشیه ایجاد کرده است را رفع کنیم.
حیدری گفت: در مناطق کم برخوردار با بافت‌های فرسوده متراکم لایحه مشوق بازسازی در این مناطق بسیار ویژه است و ۲۰۰ پروانه تا کنون در این مناطق صادر شده است که مشکل مسکن در این مناطق را حل خواهد کرد.

به گفته وی، در حوزه شفافیت نیز اقدامات ویژه‌ای مانند سامانه فاش ایجاد شده است، در حوزه تعارض منافع نیز اقداماتی انجام شد و ورود نیرو با انجام آزمون انجام شد. در حوزه ایجاد امید نیز بین شهروندان نیز تمام پروژه‌ها به دنبال ایجاد امید و اعتماد بین شهروندان بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: به عنوان یک معلم آرزو داشتم کشف رود به گونه‌ای پیش رود که آسیب‌های آن کم شود که الحمدلله در حال ساماندهی است و کنترلش شده و تبدیل به بوم پارک خواهد شد با ظرفیت‌های ویژه گردشگری در حالی که در محدوده خدمات ما نبوده، اما احساس کرده ایم در فضای شهر تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه با فضا‌های نامناسب روبرو بودیم که الان به یک قطب گردشگری تبدیل شده، افزود: سال ۶۲ و۶۳ در شهرک رجایی و باهنر معلم بودم و رنج و محرومیت مردم را به چشم دیده ام. اتفاقی که با همکاری آستان قدس شکل گرفت اختصاص ۱۰۰ هکتار زمین بود که پارک ملت دیگر در این منطقه است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در این ۴ سال کار کردیم و خوب هم کار کردیم. بحران اقتصادی ۴ سال اخیر با بحران کرونا به تمامی بخش‌ها آسیب زده، اما عملکرد و کارنامه این ۴سال قابل دفاع و در بین دیگر شهر‌ها کم نظیر است.

وی با بیان اینکه در زمینه موضوع شفافیت و انضباط مالی اقداماتی مانند راه‌اندازی سامانه فاش صورت گرفته است، افزود: موضوع تقویت امید و اعتماد به مردم از دیگر اقدامات بود و کار‌هایی که صورت گرفته مانند کار‌های عمرانی در سطح شهر در همین زمینه بود.

حیدری ادامه داد: من آرزو داشتم کشف رود به‌گونه‌ای پیش برود که میوه و سبزی آلوده و بچه‌هایی که در کنار آن بازی می‌کنند آسیب نبینند و خوشحالیم که در آنجا اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و بوم پارکی در آن منطقه در حال شکل‌گیری است هرچند در حوزه مأموریت ما نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه کال چهل بازه ده‌ها سال است که با فضای نامناسبی روبرو بوده است و همیشه این دغدغه را داشتیم که چه زمانی ساماندهی خواهد شد و خوشحالیم که در حال تشکیل رود پارک است که با همکاری قوه قضایی و تلاش‌های شهردار صورت گرفته است، افزود:گره‌های ترافیکی زیادی در سطح شهر داریم که دغدغه ما بود. انتهای وکیل‌آباد از جمله آن‌ها بود که انجام شد. ما در این ۴ سال خوب کار کردیم و بدنه شهرداری هم خیلی خوب کار کرده است.

به گفته وی، بحران اقتصادی و بحران کرونایی که ایجاد شد، در این دوره ۴ ساله اقدامات خوبی صورت گرفت که این مسئله یک پیام دارد، و پیام این است که وقتی به مردم اعتماد می‌کنید و مردم آن کسانی که می‌خواهند انتخاب می‌کنند، در زمان بحران‌ها به این شکل عمل می‌کنیم.

 

انتخابات شورا‌ها در سال ۹۶ بسیار باشکوه و بی‌نظیر بود

وی در ادامه با اشاره بر اینکه انتخابات شورا‌ها در سال ۹۶ بسیار باشکوه و بی‌نظیر بود و لیست امید به عنوان جریان اصلاح طلبی دورن نظام با شش برابر میانگین سایر ادوار رای آورد که سرمایه اجتماعی بسیار خوبی برای شورا بود، افزود: پس از رای گیری اعلام کردیم رقابت سیاسی پایان یافته و ما شورای متعلق به همه مردم و سلایق هستیم.

به گفته وی، در انتصاب مدیران و شهرداران مشخص است بخش اعظم افراد از درون شهرداری و گا‌ها با اختلاف نظر جدی با انتخاب شدند، اما کارشناسان خبره حوزه بودند و چراکه ما به کارآمدی اعتقاد داشتیم.

 

۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان شورای پنجم تأمین منابع می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره بر اینکه ۹۲۷ مصوبه در این دوره داشتیم و ۱۶۰۰ کمیسیون تخصصی در مقابل ۱۰۰ کمیسیون دوره چهارم برگزار کردیم و این پیام دارد که پیامش این است کمیسیون‌ها برای شورا اهمیت دارد، افزود: بخش عمده‌ای از لایحه‌های شهرداری تغییر کرده و ساعت‌ها کار کارشناسی روی آن‌ها انجام شده است.

حیدری ادامه داد: ۷۵ صدم درصد لایحه‌های ما ابطال شده است که نشان می‌دهد کار تخصصی در بدنه شورا صورت گرفته است. از مجموع مصوبات تنها ۶ درصد مصوبات اجرا نشده که در حال بررسی موانع آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در همه شهرداری‌های کشور منابع مهم است. ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان شورای پنجم تأمین منابع انجام خواهد شد. در طول این سه سال بودجه شهرداری بیش از صد در صد تحقق پیدا کرده است.

وی گفت: ۴۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت با بدهی‌های خودمان تهاتر کردیم. ۲۴ پروژه مشارکتی سطح شهر را تعیین و تکلیف و فعال کردیم. ۳ هزار میلیارد تومان پروژه جدید مشارکتی ایجاد کردیم.

حیدری خاطرنشان کرد: در این دوره به دنبال تعامل و هم افزایی با همه جریان‌ها و چهره‌های تاثیر گذار بودیم، عملکرد دوره قبل تشدید واگرایی سیاسی را سبب شده بود.

 

بحث جدایی شهردار از شورا بازی‌های روانی است چراکه شهرداری منتخب شوراست

حیدری ادامه داد: مجموع فعالیت‌های این دوره حاکی از آن است که ما تلاش کردیم آنچه را که به مردم وعده دادیم عمل کنیم. کمبود‌هایی بوده است، اما ریل گذاری‌های خوبی انجام شده است که به نمایندگی از تمامی همراهان تشکر می‌کنیم. این حاصل هم افزایی و همراهی مردم و تمامی دستگاه هاست. معتقدیم که همه همراهی کردند.
وی گفت: برخی برای رسیدن به قدرت خود را تباه می‌کنند. در این ماه به فرمایشات حضرت علی علیه السلام توجه کنیم. مردم می‌بینند که چه اتفاقاتی رخ داده است. هرجای این شهر را که دست بگذارید کار شده است و در این دوره کار‌های انجام شده در حاشیه شهر در هیچ دوره‌ای نبوده است. بیایید و بگوئید که چه کار‌هایی می‌خواهید انجام دهید نه اینکه تخریب کنید.
به گفته وی، ادب سیاسی را ما در آموزه‌ها دینی داریم و باید رعایت اخلاق کنیم. ما آمادگی کامل برای بررسی شاخص‌ها داریم. همکاران من فداکارانه فعالیت کردند. بحث جدایی شهردار از شورا بازی‌های روانی است چراکه شهرداری منتخب شوراست و این فضا‌ها وجود ندارد و خطدهی‌های اشتباه است.

حیدری افزود: مشهد، شهر قطب دوم تئاتر کشور است و پردیس تئاتر یک اتفاق بی‌نظیر در این حوزه بوده است. توانمندسازی کودکان کار، ساماندهی ۴۱۰۰ شهروند بی خانمان در فصل سرما، راه اندازی ۸ گرمخانه و... بخشی از عملکرد ما در این دوره بوده است.

به گفته وی، کارخانه نوآوری به جای تبدیل به برج تجاری، با حفظ هویت تاریخی به کارخانه‌ای بی‌نظیر در کشور تبدیل شده و دغدغه‌های نظام و رهبری در حمایت از نوآوری‌ها و تقویت تولید داخل را پاسخ خواهد گفت. همچنین تجمیع و ساماندهی دکل‌های مخابراتی در سطح شهر اقدام بسیار جالب توجهی بود.

وی ادامه داد: در حوزه باز آفرینی نیز به یک سازمان تبدیل گردیم با ۳۶ دفتر تسهیلگری که شامل تمامی بافت‌ها می‌شود. اگر بخواهیم به حاشیه کمک کنیم باید مردم را توانمند کنیم. شهر باید زیست پذیر شود و مردم به راحتی در آن باید بتوانند زندگی کنند. این کار محصول یک هم افزایی است و ما آزاده این را داشته ایم که دعوا‌های سیاسی را کنار بگذاریم و به مردم فکر کنیم.

 

درباره درآمد‌های پایدار شهرداری

وی در ادامه در خصوص درآمد‌های پایدار شهرداری گفت: تا قبل از شکل گیری نظام شورایی ۴۵ درصد هزینه‌ها توسط دولت تامین می‌شد که بعد از شکل گیری شورا‌ها حذف شد، ولی دولت توجه ویژه‌ای یه این بخش و واگذاری اختیارات نکرد.
حیدری ادامه داد: در شورا عوارضی وضع کردیم که تایید نشد که در بخش زیارت ما هیچ درآمدی نداریم و در قالب ارزش افزوده است. ما گفتیم زائرانی که برای سلامت به مشهد می‌آیند عوارض بپردازند که در هیات تطبیق ابطال شد.۱۲۰ میلیارد تومان درآمد بود که برای زیرساخت‌های گردشگری می‌خواستیم هزینه کنیم، ولی تایید نشد.
به گفته وی، ما اختیاراتی در این زمینه نداریم و رویکرد افزایش اختیارات شورا‌ها نیست و ظرفیت‌ها برای ارتقاء درآمد‌های پایدار وجود ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: در زمینه درآمد‌های پایدار یکی از چالش‌های مدیریت شهری بوده است. بعد از شکل‌گیری نظام شورایی تأمین منابع و درآمد بر دوش شورا افتاده است.درآمد‌های پایدار محور و چالش اصلی و متأسفانه نه دولت بخشی از اختیارات را واگذار کرده و نه مجلس اقدامی کرده است؛ بنابراین درآمد پایدار خیلی به مدیریت شهری ارتباط ندارد.

به گفته وی، درآمد خاصی از زائر نمی‌توان گرفت مگر ارزش افزوده‌ای از محل اسکان زائر یا فروشگاهی که از آن خرید می‌کند لذا زائر درآمد مستقیم برای شهرداری ندارد. ما برای زائرانی که از کشور‌های دیگر برای سلامت می‌آیند عوارضی در فرودگاه پرداخت شود که این طرح در فرمانداری مطرح و توسط میراث فرهنگی لغو و مخالفت شد. این طرح می‌توانست بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به شهر اضافه کند.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: در گذشته اتفاقات خوبی در بافت پیرامون حرم رخ نداده است. در این دوره مسیر‌های ۱۶ گانه تشرف تعریف شده که روی آن دارد کار می‌شود. طرحی که آمده و اجرا شده یکی از ایراداتش عدم توجه به هویت تاریخی پیرامون حرم است.بخشی از مطالبات ما از دولت تکالیفی است که بر عهده دولت است. به عنوان مثال بخشی از جرائم راهنمایی و رانندگی مربوط به شهرداری است که سال‌های سال به شهرداری پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت مانند عوارض سوخت و طرح هدفمندی یارانه‌ها و ... به‌دست آمده است و انتظار داریم مطالبات ما برگردد. به دولت گفته‌ایم که برای پرداخت بدهی‌هایش از املاک و مستغلات خود در مشهد به شهرداری واگذار کند، گفت: نیروی انسانی در شهرداری یک چالش است و انواع نیرو‌ها به شکل‌های مختلف در شهرداری‌های کشور در حال کار هستند. ما در شهرداری مشهد ۲ هزار پست خالی داریم و ۱۵۰۰ نیروی شرکتی که می‌توانند در این پست‌ها باشند، اما هیچ مجوزی در این زمینه نداریم. با تلاشی که صورت گرفته سازمان استخدامی کشور اجازه داده است که ۱۰ درصد تامین نیرو شود که بخشی از آن در اختیار خانواده ایثارگران و ۳ درصد آن دراختیار معلولان است.

به گفته وی، کوهستان پارک متعلق به بانک دی است و وارد مذاکره شدیم، اما توافقی حاصل نشد و موضوع ما این است که این فضا تغییر کاربری پیدا نخواهد کرد و باید فضای گردشگری بماند. امیدواریم در دوره‌های بعدی به آن بپردازند.

 

باید بگذاریم مردم خودشان انتخاب کنند

محمدرضا حیدری، درخصوص احراز صلاحیت اعضای شورای شهر در انتخابات و دور بعدی شورا‌ها گفت: اطلاعی درمورد احراز صلاحیت دوستان ندارم، ولی می‌توانم بگویم کسانی که ثبت نام کردند فداکاری کردند. کار در شورا بسیار سخت و طاقت فرسای.اینکه چه افرادی باشند برای مردم مهم است

به گفته وی، موضوع عدم احراز صلاحیت‌ها تا جایی که می‌دانم مربوط به مسائل مالی نیست؛ و بیشتر مربوط به رویکرد‌های فکری و سیاسی است.بابرنامه‌ترین و با کیفیت‌ترین افراد باید برگزیده شود و میزان خطای مردم در این زمینه کم است و بگذاریم مردم خودشان انتخاب کنند.بعد از شفاف شدن احراز صلاحیت‌ها آن را شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی درخصوص ساختمان شهرآرا نیز مکان‌هایی پیشنهاد شده است که به دلیل فاصله از مرکز و یا عدم مناسب بودن فضا نهایی نشده است، اما شورا این موضوع را تکلیف کرده است.

وی در خصوص استیضاح شهردار مشهد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: در فرآیند استیضاح نیز شهردار مشهد هیچ وقت وارد آن نشده است که تا به حال پیش نیامده و تا مرحله سوال پیش رفته است.

وی در خصوص توجه به بخش کارگری کارکنان شهرداری مشهد گفت: ظرفیت ۲هزار واکسن به پاکبانان اختصاص یافت که نشان از توجه ما به پرسنلی که در معرض هستند می‌باشد. شهرداری به دلیل شرایط اقتصادی که داشته است ۱۰۰ هزار بسته غذایی به کارگران اختصاص داده و در مناسب‌ها به دنبال شارژ کردن این عزیزان است هرچند که این حوزه به پیمانکاران واگذار شده است که به دلیل کوچک کردن بدنه ما از این رویه استفاده می‌کنیم.این سیاست از سال‌های گذشته بوده و مراقب بوده ایم که بخش خصوصی اجحافی در این زمینه نکند.

 

تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت‌ها به عهده ستاد کروناست

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه گفت: تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت‌ها تنها در موج اول به عهده ما بود و بعد از آن به عهده ستاد کرونا قرار گرفت. ما در چند مرحله به علوم پزشکی کردیم و حدود ۳ میلیارد برای تشویق در این زمینه به این حوزه اختصاص دادیم.

حیدری گفت: حمایت ما از پرسنل و بخش درمانی تامین مواد ضدعفونی بوده است و همچنین تخفیف‌هایی را در مصوبات اختصاص دادیم و حدود هزار میلیارد تومان در این زمینه بخشودگی وجود داشت و تا جایی که توانستیم تخفیف ایجاد کردیم.در حمل و نقل ریلی خط دو فقط یک ایستگاه، و خط و ۳ و۴ تقریبا به پایان رسیده است. حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از منابع شهرداری به خطوط شهرداری کمک کردیم جدای از ۵۰درصد سهم خود شهرداری

وی افزود: خط ۳ که تا شهریور به مردم قول دادیم ۳ ایستگاه را افتتاح کنیم به دلیل موانع متاسفانه به موعد مقرر نمی‌رسد و با چند ماه تاخیر انجام خواهد شد.تاخیر یک امر طبیعی در پروژه هاست، در این پروژه‌ها همیشه با اختیارات شورا به کمک آن‌ها آمده ایم.

 

کرونا بر فعالیت فرهنگسراها تأثیر گذاشته است

رکود فرهنگ سراها از دیگر مباحث مطرح شده در نشست امروز بود. وی با نفی رکود آن ها گفت: کرونا بر فعالیت فرهنگسراها تاثیر گذاشته است. بحث ما این است که فرهنگ سراها باید به مردم محله خدمات عمومی بدهد و محدود به یک فعالیت نباشد.تا قبل از کرونا برنامه فعال بود ولی اکنون کاهش یافته است.جای بعضی از برنامه در فرهنگ سراها خالی است که من این ایراد را می پذیرم که باید تبدیل به پاتوقی برای جوانان شود.

حیدری خاطرنشان کرد: شورای اصلاح طلبان با نگاه واقع گرایانه لیست را بست.ما از این رویکرد راضی هستیم. شورا باشگاه سیاسی نیست از رویکردها و شعارهایی که دادند باید حمایت کنند ولی باشگاه سیاسی نباید ایجاد شود.حتی افرادی با همسوی سیاسی ممکن است در موضوعات شهری اختلاف نظر داشته باشند.

به گفته وی، در شورای پنجم آرا به صورت زنده برای مردم پخش می شود و نظر اعضا را در زمینه لوایح می دادند که این موضوع از افتخارات ماست.این درحالی است که این اتفاق حتی در انعکاس آرا در مجلس شورای اسلامی رخ نمی دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص تغییرات حوزه معاونت فرهنگی شهرداری گفت: در حوزه معاونت فرهنگی تغییر مدیران نقض است که دلایلی داشته است.باید ثبات مدیریتی وجود داشته باشد.این حوزه حساس ترین حوزه است و حساسیت ها بر حوزه فرهنگی است و کار در این حوزه در شهر سخت است.بار مسئولیت بردوش شهرداری افتاده است درحالی که بسیاری از ارگان ها به وظیفه خود عمل نمی کنند درحالی که بودجه هم دارند.

وی افزود: فشار برروی حوزه فرهنگی زیاد است و فعالیت بدنه قابل دفاع است. پروژه های بی نظیر در کشور اجرا کرده است بیش از ۴۰۰ کودک کار ساماندهی شده و گرم خانه ها، سرای مهر و رتبه اول در زمینه ورزش همگانی از اتفاقات خوب بوده است.بنده حوزه فرهنگی فداکارانه کار کرده است.

 

تمام اتهامات را به دستگاه قضایی فرستادم که هنوز پاسخی داده نشده است

وی در ادامه با اشاره بر اینکه با این فشار کاری بسیاری از اعضا ممکن است دیگر حضور نیابند. سختی ها، بداخلاقی ها، ناسزاهای فضای مجازی و دیگر مسائلی نکاتی بود که ما بنای پاسخ نداشتیم، افزود: من تمام این اتهامات را به دستگاه قضایی فرستادم که هنوز پاسخی داده نشده است.قدرت در شهر تقسیم شده است و فشار بسیار زیاد است.من تلاشم را در این ۴ سال کرده ام و همکارانی که آمدند فداکاری کرده اند.

حیدری خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضا بخاطر فشارها وارد نشدند و ۶ نفر وارد فضای رقابت شدند.پیش بینی اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد سخت است و باتوجه به فضای انتخابات ریاست جمهوری تاثیراتی رخ خواهد داد.مردم حتما با تجربه ای که دارند به مجموعه ای رای می دهند که رویکرد خردمندانه و تخصص گرایانه به مقوله مسائل شهری دارند.این شورا با میزان آرای کسب کرده نشان داد که پشتوانه مردمی دارد.

به گفته وی، قهرکردن با صندوق ممکن است کسانی را بر سرنوشت شما حاکم کند که هیچ قراوتی با شما ندارند.کسانی را انتخاب کنید که با تفکرات شما همراهی دارند.ممکن است بگویید کار‌های انجام نشده هم ما داریم، هست، چون عوامل بیرونی مانع شد. فضای موسیقی سنتی عرفانی را خواستیم در این شهر راه بیندازیم، اما نشد.

حیدری نیز در حوزه مالیات بر ارزش افزوده گفت: از ۹درصد ۳ درصد شهرداری بوده که در بودجه ۱۴۰۰ مساوی شده و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان نیست که بستگی به عملکرد و فعالیت های شهر دارد.درلایحه جدید ارزش افزوده فقط به هتل های ۴ و۵ ستاره اختصاص می یابد و آن را کم کرده اند.

 

موضوع سرمایه‌گذاری خارجی در کشور متوقف است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت:موضوع سرمایه گذاری خارجی در کشور متوقف است و شهرداری در این شرایط نمی تواند جذبی داشته باشد.انتظارات باید متناسب با اختیارات باشد.هرچند که شهرداری در این شرایط سرمایه گذاران خارجی را حفظ کرده است و ۳هزار میلیارد تومان پروژه های مشارکتی داشته است.

حیدری در خصوص پروژه سیمپ نیز گفت: این پروژه در حال حاضر در تمام شهر اجرا می شود و نرم افزار آن آماده شده است.خدمات الکترونیک از دیگر شعارهای ما بوده است که ۸ اردیبهشت سامانه شهروند سپاری راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی، هوشمند سازی یک فرآیند است و گام هایی که برمی داریم سال ها زمان می برد تا به نتیجه برسد.در حوزه شفافیت نیز کمیته ای در شورا شکل گرفته است که چالش ها را بررسی و به شهرداری اعلام کرده است و در سامانه فاش نیز در حوزه قراردادها و مناقصات تمام داده ها وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح جدید اطراف حرم مسیر شورا را باید طی می کرد که ما این موضوع را پیگیری می کنیم، افزود: برخی از اصلاحات شورا در ره باغ ها انجام شد و اینکه مردم مجبور به قراردادن املاک خود به سرمایه گذار کند نیز از مواضع ما بوده است. به مدیران عالی استان گفتیم که این کار نباید با عجله انجام شود.

وی گفت: فضای بافت حرم با نگاه شورا زیست پذیر شده است و کارهای زیرساختی مناسبی کار شده و فضای سبز منطقه یک و نیم برابر گذشته رشد کرده است.حدود ۳۳ حسینیه و مسجد در دوره گذشته تخریب و جابجا شد که ما در این دوره آن ها را حفظ کردیم و ۵ مسجد در حال ساخت است.کار انجام شده در اطراف حراف کاملا قابل دفاع است.

به گفته وی، در حوزه حمل ونقل پاک توسعه خطوط دوچرخه را داشته ایم و خطوط ایمن برای شهروندان ایجاد کرده ایم.
در حوزه واگذاری دوچرخه نیز ورود ۴۰۰ دوچرخه در مشهد را داریم.در بحث موتور برقی تسهیلات ویژه ای را نیز پیش بینی کردیم که به دلیل شرایط تحریم شرکت ها با موانعی روبرو شدند و نتوانستند به موقع آن را به ما برسانند.

وی در خصوص برنامه های شورای پنجم برای حاشیه شهر مشهد گفت:کمیسیون کم برخوردار را حفظ کردیم و در نگاه کلان مشکل حاشیه را زیربنایی بررسی کردیم و فاصله حاشیه و متن را کم کردیم.نکته دیگر اصلاح سرانه ها بوده است و ۵۸ پارک از حدود ۱۰۰ پارک در این منطقه در این دوره احداث شده است.

حیدری افزود: بودجه اختصاص یافته نیز ۵ برابر درآمد منطقه بوده است و طرح ای مربوط به محله ما و پویش های مختلف برای ارتقای این منطقه انجام شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد به مناسبت هفته شوراها فردا برنامه ای در باغ زندگی با حضور تمامی اعضای شوراها در ادوار گذشته برگزار خواهد شد و همه بزرگواران درختی را با پلاک نام خود خواهند کاشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->